Integracja sensoryczna Warszawa Mokotów

Oferujemy zajęcia z integracji sensorycznej w Warszawie na Mokotowie. Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg organizuje bodźce zmysłowe pochodzące z ciała i otoczenia, umożliwiając ich prawidłowe przetwarzanie i reakcję. Koncepcja ta została opracowana przez dr A. Jean Ayres, która zauważyła, że nieprawidłowe przetwarzanie sensoryczne może prowadzić do trudności w codziennym funkcjonowaniu. Integracja sensoryczna jest kluczowa dla rozwoju dzieci, ponieważ wpływa na ich zdolność do nauki, zachowania oraz interakcji społecznych.

W praktyce integracja sensoryczna polega na dostarczaniu dziecku odpowiednich bodźców w kontrolowany sposób, co pomaga w poprawie koordynacji ruchowej, koncentracji oraz umiejętności społecznych. Terapia ta jest szczególnie skuteczna dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym zespołem Aspergera czy ADHD. Dzięki regularnym sesjom terapeutycznym dzieci uczą się lepiej reagować na bodźce zewnętrzne, co przekłada się na ich lepsze funkcjonowanie w szkole i domu.

dziecko ćwiczy z linkami

Jakie korzyści może odnieść dziecko z integracji sensorycznej?

Zajęcia z integracji sensorycznej znacząco poprawiają jakość życia dzieci poprzez zwiększenie ich zdolności adaptacyjnych. Dzieci uczestniczące w terapii często wykazują poprawę w zakresie koncentracji uwagi, co jest kluczowe dla efektywnego uczenia się i wykonywania codziennych czynności. Ponadto, terapia wspiera rozwój umiejętności społecznych, co jest niezbędne do budowania relacji z rówieśnikami. Dzięki integracji sensorycznej dzieci mogą lepiej radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego, co przekłada się na ich większą samodzielność.

Integracja sensoryczna i terapia ręki

Terapia integracji sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które przejawiają zaburzenia w procesie przetwarzania i integrowania bodźców pochodzących z różnych narządów zmysłów.

Dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną mogą charakteryzować się opóźnieniami w rozwoju zdolności ruchowych (mała i duża motoryka), zbyt wysokim lub zbyt niskim poziomem aktywności a także zbyt małą wrażliwością lub nadwrażliwością na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe i słuchowe a także słabą organizacją i planowaniem swoich działań. Do objawów tych zaburzeń zaliczyć można problemy z przyswajaniem wiedzy i słabą koncentracją, opóźnienia w rozwoju mowy lub zdolności językowych.

dziecko ćwiczy z linkami

Integracja sensoryczna

​Na diagnozę i terapię SI zapraszamy dzieci już od trzeciego roku życia, które przejawiają zaburzenia integracji sensorycznej. W Edu Brain skupiamy się na przezwyciężeniu konkretnych trudności w celu lepszego funkcjonowania dziecka w życiu codziennym i w szkole.

Zajęcia prowadzone są wyłącznie indywidualnie przez doświadczonych terapeutów, według programu ustalonego dla dziecka i zmienianego w zależności od jego potrzeb. Rodzic dostaje na bieżąco informacje zwrotne oraz wskazówki do ćwiczeń z dzieckiem w domu.

Czas trwania zajęć – 50 minut.

Terapia ręki

​Na zajęcia do Edu Brain zapraszamy przedszkolaki i dzieci z klas 0-III, które wykazują dużą niechęć do prac manualnych, rysując robią dziury kredką w papierze lub przeciwnie – ledwo zostawiają ślad kredki, piszą niechętnie, mało czytelnie, szybko się męcząc.

Zajęcia polegają na usprawnianiu tych elementów aparatu ruchu, które wpływają na czynność pisania. Dziecko wykonuje szereg ćwiczeń ruchowych związanych szczególnie z obręczą barkową oraz zadania z zakresu tzw. motoryki małej usprawniające samą dłoń.

Czas trwania zajęć – 45 minut.