Terapia pedagogiczna Warszawa
Terapia pedagogiczna w Warszawie to kompleksowe wsparcie dla dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce. Skupia się na rozwijaniu umiejętności niezbędnych do efektywnego przyswajania wiedzy, takich jak koncentracja, pamięć oraz zdolności analityczne. Dzięki indywidualnemu podejściu, terapia dostosowana jest do specyficznych potrzeb każdego dziecka, co pozwala na skuteczne pokonywanie barier edukacyjnych.
W ramach terapii pedagogicznej stosowane są przez nas różnorodne metody, które wspierają rozwój intelektualny i emocjonalny uczestników. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne pomagają w przezwyciężaniu trudności związanych z dysleksją czy ADHD. Nasi specjaliści pracują nad poprawą umiejętności czytania, pisania oraz liczenia, co przekłada się na lepsze wyniki szkolne i większą pewność siebie uczniów.
Do kogo kierowana jest terapia pedagogiczna?
Terapia pedagogiczna skierowana jest do dzieci i młodzieży borykających się z problemami w nauce oraz zaburzeniami rozwojowymi. Szczególnie polecana jest dla osób z dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera oraz innymi trudnościami edukacyjnymi. Dzięki wsparciu specjalistów, uczestnicy mogą lepiej radzić sobie z wyzwaniami szkolnymi i społecznymi.
Rodzice dzieci z trudnościami w nauce często poszukują skutecznych metod wsparcia edukacyjnego. Terapia pedagogiczna oferuje narzędzia i strategie, które pomagają w codziennym funkcjonowaniu zarówno w szkole, jak i poza nią. Dzięki temu dzieci mogą rozwijać swoje umiejętności w przyjaznym i wspierającym środowisku. W przypadku jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.
Terapia pedagogiczna: zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Terapia pedagogiczna (zwana inaczej zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi, a dawniej reedukacją) to zajęcia dla dzieci z trudnościami w uczeniu się.
W klasach I-III szkoły podstawowej najważniejszym celem zajęć jest rozpoznanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się dziecka, usprawnianie funkcji spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowej, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji motorycznych.
Zajęcia mają za zadanie wyrównywanie braków w zakresie nauki języka polskiego oraz matematyki. Dziecko poprawia technikę czytania i pisania, uczy się matematycznego myślenia. Dzięki stopniowemu pokonywaniu trudności nabiera większej pewności siebie w zakresie umiejętności szkolnych, zapobiega powstawaniu blokad (zwłaszcza w przypadku zadań matematycznych), zwiększa odporność emocjonalną i poczucie własnej wartości.
W klasach IV-VIII szkoły podstawowej, a także w szkole średniej celem zajęć jest głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Doskonali się czytanie ze zrozumieniem, pracuje nad ortografią i bardziej czytelnym pismem. Wyrównuje się także braki w zakresie nauki matematyki.
Równolegle z opanowaniem najważniejszych umiejętności pracuje się nad wykorzystaniem potencjału dziecka do uzyskiwania lepszych rezultatów w nauce szkolnej. Dziecko/nastolatek wypracowuje własne sposoby na skuteczne opanowanie materiału, pisanie wypracowań, radzenie sobie ze stresem. W ten sposób uzyskuje się pozytywną motywację do pracy oraz minimalizuje emocjonalne i społeczne konsekwencje trudności, z którymi spotyka się młody człowiek.
Grupa docelowa terapii
Terapia pedagogiczna to zajęcia dla dzieci z trudnościami w uczeniu się.
Na czym polega?
W klasach I-III szkoły podstawowej najważniejszym celem zajęć jest rozpoznanie i usuwanie przyczyn trudności w uczeniu się dziecka, usprawnianie funkcji spostrzegania wzrokowego, funkcji słuchowej, orientacji przestrzennej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, funkcji motorycznych.
Zajęcia mają za zadanie uzupełnianie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie nauki języka polskiego oraz matematyki. Dziecko poprawia technikę czytania i pisania, uczy się matematycznego myślenia. Dzięki stopniowemu pokonywaniu trudności nabiera większej pewności siebie w zakresie umiejętności szkolnych, zapobiega powstawaniu blokad (zwłaszcza w przypadku zadań matematycznych), zwiększa odporność emocjonalną i poczucie własnej wartości.
W klasach IV-VIII szkoły podstawowej i szkole ponadpodstawowej celem zajęć jest głównie stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Doskonali się czytanie ze zrozumieniem, pracuje nad ortografią i bardziej czytelnym pismem. Wyrównuje się także braki w zakresie nauki matematyki.
Równolegle z opanowaniem najważniejszych umiejętności pracuje się nad wykorzystaniem potencjału dziecka do uzyskiwania lepszych rezultatów w nauce szkolnej. Dziecko/nastolatek wypracowuje własne sposoby na skuteczne opanowanie materiału, pisanie wypracowań, radzenie sobie ze stresem. W ten sposób uzyskuje się pozytywną motywację do pracy oraz minimalizuje emocjonalne i społeczne konsekwencje trudności z którymi spotyka się młody człowiek.
Zajęcia efektywnego uczenia się
Grupa docelowa i metodyka zajęć
Szkolenie efektywnego uczenia się prowadzone jest indywidualnie i składa się z 10 spotkań. Przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży szkolnej.
Szczególnie polecane jest dzieciom, które mają problemy z planowaniem nauki, koncentracją uwagi oraz zapamiętywaniem informacji. Program zajęć obejmuje poznanie: sposobów gromadzenia informacji, strategii uczenia się, technik pamięciowych oraz osobistych preferencji uczenia się.
Mnemotechniki pozwalają rozwijać naszą wyobraźnię, koncentrację uwagi, umiejętności kojarzenia oraz wizualizację, czyli wszystko to, co wpływa na rozwój umiejętności zapamiętywania.
W czasie zajęć uczestnicy zapoznają się m.in. z:
- terminologią i rodzajami pamięci
- zasadami tworzenia notatek
- sposobami zapamiętywania wierszy i tekstów z użyciem żywego obrazu
- mapy myśli wg Tony’ego Buzana (reguły uczenia się podczas tworzenia map myśli, jak tworzyć przykładowe mapy myśli
- zakładkowymi metodami zapamiętywania
- łańcuchową metodą skojarzeń
- fonetycznym alfabetem cyfrowym
- zasadami zapamiętywania imion i nazwisk
- na czym polega dobra organizacja pracy podczas nauki
- jak zmotywować się do nauki i uczyć się z przyjemnością (rodzaje motywacji)?
Każdy uczestnik może zaadaptować poznane metody do własnego stylu uczenia się i stosować je od razu w bieżącej nauce szkolnej i w przyszłości – przez całe życie.
Zwracamy uwagę na rolę rodzica w procesie nauki, czyli jak skutecznie pomagać dziecku, nastolatkowi.
- jak zachęcać dziecko do wypracowywania zasad efektywnego uczenia się;
- rola rodzica w procesie nauczania w zależności od wieku.